02L is the acronym for Outside Standing Level
02L is an international band-laboratory project of
music, creativity and technological innovation.
The band, made up of a team of DJs, designer,
musicians, architects and software designer from
Italy, Spain, Germany and Hungery, presents UNITA'
ZERO: a audio visual environment where the audience
directly interact with audio and video, trough
motion capture and pressure sensors.
This interaction is scalable for up to five people
simultaneously. From a simple gesture through to
dance steps, it is an interactive environment that
lets the audience experience interactive sensations
through a multi-sensory structure.
The casualness of the actions induced by the
movements turns into logic and then results. This
way the visitor will be experimenter and spectator,
producer and consumer of the sensorial experience.
It's a clear example of merging various disciplines
that mixes micro-controllers, data networks and
advanced systems of real time analysis to determine
sound, video and light design.
An interactive heaven for technological angels.
Virtual Worlds Mash Up:
Diverse DVD's en interactieve installaties.
-
Overlap in verschillende 3D werelden, door projectgroep vanuit de
VU Universiteit, Faculteit der
Exacte Wetenschappen, afdeling Informatica - klas:
Visual Design. Juliet Dyer, Twan vd Loo,
Celestyna Banaszak, Anna Mechlinska, Yoeri Staal.
- Arjan Scherpenisse i.s.m.
on-signal
presenteert een work-in-progress waarin een virtuele
wereld de werkelijkheid caleidoscopisch spiegelt.
Eigen werk + preview
voor ISEA festival in Singapore.
Joane Leandre brengt een visueel dwingend werk van op
software gebaseerde kunst, waarin de kunstenaar, in drie
demonstratieve stappen, de software code van een obscuur
autorace spel deconstrueert.
In de eerste hack, "FCK the Gravity Code" verwijdert
Leandre de functie van de zwaartekracht in het spel,
zodat auto’s boven de grond kunnen zweven. Bij de derde
verandering "Butterfly Overflow," wordt de omgeving van
het spel veranderd in een duizingwekkende,
hypnotiserende abstracte werkelijkheid.
Ondanks dat Leandres aanpassingen belangrijke
afwijkingen zijn, blijft toch de architectuur van het
spel intact en wordt er een nieuw soort experimentele
omgeving gecreëerd, waarin de logica van het
oorspronkelijke verhaal en spel ongedaan gemaakt worden.
www.retroyou.org
-
Nijntje: Living Window, based on cracked Wii
technology by
Johnny Chung Lee.
-
Edo
Paulus When roaming the world of Second Life
one might not immediately be aware of it, but everywhere
in this world there is wind, constantly changing and
twisting air streams. Resonating-With-secondlifeWind
works and responds to this wind. Above the clouds there
are floating 100 windmills, ordered in a grid. Each
windmill shows us the direction and speed of the wind at
that specific position. Together, they give a visual
representation of how the wind behaves on a larger
scale, over a larger area.
LIVE Performance at 4:00 SL time, at SL Amsterdam, a performance of Arahan Claveau and Nebolosus Severine, with lots of huge, pink crucifixes falling from the sky, in the center of Amsterdam.
Interview on Saturday May 17.
More info
Waarom Second Life? Second Life is nog steeds de
grootste 3D wereld met door gebruikers gegenereerde
inhoud. Na browsers die puur op tekst gebaseerd
kwamen, ontstonden er grafische browsers: met
plaatjes. De laatste jaren zie je steeds meer
filmpjes op websites. Het nieuwe internet kent 3D
mogelijkheden. De gebruikers gebruiken technologie
om een steeds meer realistische wereld te creeeren.
Het programma waarin dat op dit moment op de
grootste schaal gebeurt. is Second Life. Na Second
Life is er nog steeds geen spraakmakende opvolger
gekomen, al staan ieders oren gespitst.
Is de Second Life hype niet over? Een hype kent
men in popmuziek, maar niet in technologie. Betamax,
video2000 zijn uiteindelijk opgevolgd door de DVD.
Second Life is nog door niets beters opgevolgd. Het
woord "hype" is een typisch marketing woord, en kent
een zogenoemde hype cyclus: na een piek dat alle
kranten erover schrijven, is er altijd iemand die
zegt "de hype is over". Echter, Second Life land is
nu eindelijk betaalbaar voor de consument en voor
kunstenaars en niet exclusief voor de grote
bedrijven. Er zijn op Second Life juist NU volop
ontwikkelingen aan de gang. Van de telefoon en de
cinema werd ook jarenlang gezegd dat deze "hype"
over was.
Kan ik ook zonder Second Life? Second Life is
zeker geen vervanging voor het First Life, het echte
leven. Een telefoon is ook verarmde communicatie,
maar ook geen vervanging voor het First Life, eerder
een aanvulling. Natuurlijk hoeft niet iedereen elke
ontwikkeling te volgen. Second Life biedt wèl
ongekende mogelijkheden, daar het de beleving via
internet realistischer maakt. Men is nu in staat om
de Kunstvlaai te bezoeken, in een omgeving die meer
een experience biedt dan een platte 2D website: met
alleen tekst, plaatjes en hier en daar een filmpje.
Bovendien wordt bezoekers op de First Life
Kunstvlaai de mogelijkheid gegeven om kennis te
maken met Second Life, onder de nodige begeleiding.
Brede blik. Omdat Second Life de grootste 3D
wereld is met user-generated-content, besteden we
hier veel aandacht aan tijdens de Kunstvlaai. Om
toch een bredere blik te geven van de mogelijkheden
van nieuwe ontwikkelingen en te laten zien wat er
allemaal "cool" is op internet, gebruiken we niet
alleen Second Life, maar ook tal van andere 3D
werelden, Wii technologieen, etc etc.
Several large multimedia art festivals don't want to
show art from too far abroad because of transport
budgetreasons. Virtual worlds like Second Life
create opportunities for exhibiting 3D interactive
installations.
Zaterdag:
Release feest 2 kunstbladen: Sessions en HTV de
IJSBERG
Dinsdagavond 13 april, 16:00:
Lezingen: Tineke Reijnders, kunsthistorica, lezing
PLANETART. Kunstenaars & Co route.
Overnachten kan gratis
bij de Sleep-Inn van
Mediamatic
met passpartout van Tijdelijk Museum (7,50 euro) of bij
entreebewijs Art Amsterdam, ook te koop bij Sleep-Inn.
Openingsprogramme @ Machinegebouw: Line up:
herr dokter & herr stitch ( evil and brutal
abuse of a young woman), Chlorgeschlecht
(sick noise performance from Berlin), Tremelo
Theun (national champion air guitar),
Belchkitchen (SCREAMING cooking performance on Slayer
music / "SCHREEUWEND koken"), Tumour (rotten movie samples vs.
gore), Drumkid (drumsolo)
19-24:00
h
Flexbar (damage 5 euro)
Eustachian
(hardcore breakcore top from the US), Rubber
O Cement (over the top underground noise
theatre, US), Chlorgeschlecht (sick noise
performance from Berlin), b-low
(Turks-Twents industral Metalcore), Intumescence
(grindcore from Oegstgeest), Martin Duvall &
Band (Martin C. de Waal, plastic surgery
object live on stage), Tremelo Theun
(national champion air guitar), DJ Kid
Goesting, DJ Masterfader, DJ Arno Coenen
Tuesday May 13
Lectures @ Flexbar 16:00-18:00:
Kunstenaars & Co route
1NTT - One Network
Tracking Talent
Webnetwerk that connects artists and
their projects. Lecture and Q&A @
Flexbar.
live gestreamd door DutchX
Saturday May 17, 15:00h
Live interview with famous
multimedia artist Arahan Claveau, known for his Second Life
installation work featured on UK
Channel 4. Audience at the Flexbar
will be invited to ask questions.
Arahan Claveau created special for
the Kunstvlaai a special version of
the Super Fun Happy Club. Arahan will be
online live in SL on Saturday to
give live commentary and explains
this political work. The work
explores many issues, including
homophobia, prejudice and injustice
that is sanctioned by religious
groups and governments.
During the Kunstvlaai Arahans work
is 24/7 visible in Second Life on
the SL version of the Kunstvlaai @ SL
Amsterdam and My
Virtual Holland and by
video installations daily 12-18h in
the Flexbar.
Draftversion of the interview
about Arahans Claveaus work and
censorship of art on Second Life
click
here.
Location:
login to Second Life. Stream tot
stand gekomen met ondersteuning van
de
Balie.
Performance Sunday > 15:00h
Members of
the Yes Men will do a
performance for the Kunstvlaai of
Second Front. Live on the beam
in the Flexbar and on Second Life.